diumenge, 7 d’octubre del 2007

Voluntariat per la llengua

Doncs sí, ja fa uns quants dies , que tot navegant per la xarxa vaig entrar a la web del Consorci Per la Normalització Lingüística (CPNL), i em vaig apuntar per a fer de voluntari Lingüístic. Ja no hi havia tornat a pensar més fins que aquest divendres passat em van trucar des de la Generalitat per comprovar si totes les dades eren correctes i per quines zones de Barcelona m'aniria bé de poder reunir-me amb la meva parella lingüística. Val a dir que m'acabava de llevar i estava tot ressacós i als primers instants no sabia de què anava la cosa. Un cop situat però vaig confirmar que tot estava correcte i vaig dir que tan m'anava bé al centre, com per l'eixample dret i Gràcia. Em van dir que aquesta setmana que ve em tornarien a trucar per dir-me qui m'havien assignat i veure quan podíem començar.

Val a dir que em fa molta il·lusió això de començar a fer de voluntari per la llengua i ja tinc ganes de posar-m'hi. Senzillament, penso que la meva col·laboració per normalitzar la situació lingüística d'aquest país té el volum d'un gra de sorra, però com diu la dita: " de mica en mica s'omple la pica!" per tant, des d'aquí animo a tothom a fer-se voluntari lingüístic, ja que a part de conèixer gent nova, també ajudareu a mantenir aquest tresor que es la llengua catalana i a que els nouvinguts la sentin tant seva com els que l'hem parlada tota la vida. I penseu que només amb una o dues hores a la setmana podeu ajudar a algú que ha fet o que està fent l'esforç d'apendre el català i fer que així es pugui sentir una mica més d'aquest país que entre tots, nouvinguts i la gent que fa anys i panys que viu aquí, estem construint i que volem que arribi a ser un país normal, com la resta d'estats d'Europa i del món.

Sigueu solidaris i apunteu-vos al voluntariat lingüístic. ens hi va el futur de la nostra llengua!